måndag 21 maj 2012

Valpar!!


Det var flåsigt på förmiddan och jag fick flytta ur sängen till valplådan fast jag helst hade velat ligga kvar där matte och jag hade sovit inatt.



När klockan blev kvart över ett idag på dan så började det hända grejer.
Fast jag får berätta hela historien när jag har en matte som har tid att sitta vid datorn med mej. Vi var nämligen ute och åkte bil när första valpen kom!

Min och Bananens första fining ut blev en tjej!


Ska försöka få matte att lägga ut lite fler bilder på de nya små, men tills vidare kommer här lite info i form av text från det som hänt hittills.

Nr 1: Tik, kl 13.59, vikt 295g
Nr 2: Hane, kl 14.30, vikt 314g
Nr 3: Tik, kl 15.40, vikt 225g 
Nr 4: Tik, kl 15.58, vikt 340g
Nr 5: Hane, kl 17.03, vikt 303g
fortsättning följer...

Vi väntar på några till, men har nu en liten paus mellan bebisarna. Alla mår bra och de små piper och slåss om de bästa matplatserna.

I väntan på nr 6, 7, 8...? kommer här lite bilder







...och efter mycket om och men kom
Nr 6.Tik kl 21.42, vikt 293g





Nr 7 Hane, kl 23.48, vikt 334g
Här äter han (den ljusaste) tillsammans med den minsta tiken (hon är inte lika alert som de andra så henne kommer matte få hålla lite extra reda på mattiderna åt)


Nu är frågan...kommer det en till eller var nr 7 den sista...?

5 kommentarer:

  1. GRATTIS!!!!! Hoppas allt gått bra...Hejja Jessi...kläm fram några till nu... =-)

    SvaraRadera
  2. Stort Grattis!! Till de nya söta små liven :-D
    Kramar Anncie och Tobbe

    SvaraRadera
  3. Så härligt. Hela valplådan full! :-)

    SvaraRadera
  4. Jätte Grattis till dom små goo bitarna. =)

    SvaraRadera