fredag 6 april 2012

17 dagar efter dejten.

Blir galen snart.
Vad jag förstår så har jag några vänner där ute som faktiskt vill veta hur jag mår.
Jag måste bara tala om att jag tycker ni är underbara, ni som tar er tid att hälsa på här hos mej! 

...men ...jag har ett problem, ni har nog förstått vad:
Det är matte!

Hon fattar inte att hon måste hjälpa mej få igång datorn för att jag ska kunna skriva i min dagbok, nu tror jag väl att jag äntligen lyckats få henne att fatta till slut...det fungerar ju liksom inte med tvåveckorsbok!!! Det heter ju DAGbok för att man ska kunna skriva varje dag...eller ja, men oftare än varannan vecka iallafall!!

Jag har fått vår här hemma. Soligt - jag älskar de varma fläckarna i solen - och det är mjukt att springa på överallt.

Jag är äntligen utsläppt från kärringboendet också. Alltså, jag bodde ju med gamlingarna som har löpt. Alla har återgått till det normala nu och killarna är inte längre intresserade av oss på samma sätt.
Bra tycker jag.
Äntligen!
För då kan jag ligga var jag vill i hela huset. Helst ihopkurad mot nån av mina stora ungar i ett soffhörn - det är mysigt...eller på husses mage, han är snäll han.


Ibland måste jag tala om för vissa att det är jag som bestämmer...



Den här handsken är min.


Men vissa fattar inte det med en gång. Bella är extra envis.



Här visar jag hur man styr upp en bråkig slyngel,
hon fattade piken. Jag är nöjd!


Och jäklar i min låda vad snabb jag är.



Och sen kan jag bli lite trött,
men det går över nästan på en gång =)))


2 kommentarer:

  1. Åh, HEJ Jessi!!!
    Härligt att läsa att du mår bra och att du håller ställningarna hemma. Och att du får matte att förstår det här med datan...
    Du är så fin. Hoppas du mår bra!
    Den ohängde Fia är just nu i Norge på ferie.
    Ha det gott. Vi hörs.
    / Lotta

    SvaraRadera
  2. Nu håller vi tummarna för Dig, Jessi! Hoppas det börjar krylla av liv i magen din om ett tag...

    SvaraRadera