måndag 4 juni 2012

2-veckorsdagen!

 Idag har jag varit mamma i 2 hela veckor!

 

Om jag tänker tillbaka så var det ganska spännande när Soda Chic kom till världen....hon är född i mattes mammas bil!

Jo, valpisarna satte igång och ville ut, men det drog ut så på tiden så matte fick ringa en veterinär och fråga om tips.
Tipset om bilresan funkade!

Lilla Soda Chic är född nånstans mellan Årsunda och Bovik...i farten så att säga.
Tror nog det gick i 70 kilometer i timmen så hon blir nog en riktigt snabb liten Banessi med den starten på livet i stora vida världen  ;-))

Trocadero Tim, Pepsi Bell, Loka Linn och Cocacola Kid kom ut hemma i valplådan ....sen vilade jag jättemånga timmar innan Loranga Lii och Pommac Ice hade mage att masa sej fram till utgången.

Det var väl egentligen Soda Chic som gjorde mest ont, så jag bet näääästan tag i henne, fast matte stoppade handen emellan tills jag insåg att det inte var nån som var dum utan min lilla bebis som kom. Så jag bet matte istället - hon tyckte det var bättre sa hon.
Pinsamt!
Jag fattade ju inte det först, att det var mina bebisar som skulle komma. Kan erkänna det nu, efter två veckor.

För nu är jag bästa mamman i världen.



Matte och jag sover i gästsängen på natten, den står två meter från min valp-lya och Simmon-katten brukar också sova med oss. Det är mysigt att få ha matte alldeles för mej själv.

Ja-ja, okej, katten och jag delar på matte.

Simmon brukar titta in på mina småttingar ibland - han tittar några sekunder, sen hukar han sej och går därifrån. Han är rätt okej för att vara katt.

Nu är snart två-veckorsdagen över och det är nästan mitt i natten.
Ska tjata ut matte nu - jag behöver gå och pudra nosen.

Hej hopp dagboken - ses en annan dag.




2 kommentarer:

  1. Så fina dina/era små Banessisar är!!!
    Du är en duktig mamma Jessi.
    Hoppas att allt fortsätter vara lugnt och stilla ett tag till så att du hinner ladda inför... ska jag säga det? H-vetet som kommer ;-P *fniss*
    Men du har ju sett det på håll så klart. Och dina småttingar kommer väl inte att uppföra sig så vilt och dant som storvovvarnas valpar, eller?
    Värre?!
    Jaha, OK då vet jag... :-)
    Hihi, ha det bäst i l´åddan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla snälla Lotta, du vet ju egentligen att jag har benkoll på det där med vad som komma skall. Jag har ju tränat på nio ChiliBourkisar och DOM var ju ganska livliga....meeen...
      Annat blir det med mina och Klasses småläskiga go-ungar. Dom kommer att vara best of the best och ännu busigare än Chilis ungar - jag hoppas faktiskt dom blir riktigt jättevilda. Jag bara äääääälskar att fostra! =))

      Ååå, Lotta jag saknar dej - du vet att du är min favorit bland alla favoriter väl!?! Matte visade mej bilden på dej o mej i Whippetbladet. Shit va snygga vi var där.
      Ska försöka få matte att ta med mej upp å hälsa på dej, Fia, Shilling, Mocca, Evita och Zorinne när mina ungar har flyttat. Längtar till vi ses!
      Massor med nospussar till bara dej!
      //Jessi

      Radera